Az alábbiakban összefoglaltunk egy teljes listát, amelyből zenét válogathattok az esküvő különböző momentumaihoz.
Klasszikusok az első közös tánchoz:
Unforgettable, Nat King Cole (and Natalie Cole) The Way You Look Tonight, Frank Sinatra At Last!, Etta James What a Wonderful World - Louis Armstrong Unchained Melody - Righteous Brothers It Had to Be You - Harry Connick Jr (and others) Fly Me to the Moon - Frank Sinatra Come Rain or Come Shine - Billie Holliday
Duettek az első tánchoz:
"It's Your Love" (Faith Hill and Tim McGraw)
"From This Moment On (Shania Twain and Bryan White)
"When I Said 'I Do'" (Clint Black and Lisa Hartman Black)
"Not Too Much to Ask" (Mary Chapin Carpenter and Joe Diffie)
A szertaráshoz:
Butterfly Kisses - Bob Carlisle Daddy's Hands - Holly Dunn Thank Heaven For Little Girls - Merl Haggard The Way You Look Tonight - Frank Sinatra Because You Loved Me – Celine Dion Have I Told You Lately? – Rod Stewart Through the Years – Kenny Rogers My Girl – Temptations Father's Eyes – Amy Grant Hero – Mariah Carey Can You Feel the Love Tonight? – Elton John Daddy's Girl – Peter Cetera Isn't She Lovely? – Stevie Wonder
Tortavágáshoz:
How Sweet It Is to be Loved by You – James Taylor Sugar is Sweet – the Party Eat It – Weird Al Sugar, Sugar – the Archies
Közös tánc a szülőkkel:
Wind Beneath My Wings – Bette Midler Because You Loved Me – Celine Dion Have I Told You Lately? – Rod Stewart Through the Years – Kenny Rogers In My Life – The Beatles You're the Inspiration – Chicago
Táncoláshoz/bulizáshoz:
Celebration - Kool And The Gang Locomotion - Little Eva/Kylie Minogue Vogue - Madonna We Are Family - Sister Sledge Love Shack - B-52s Shout- Dynetoones YMCA - The Village People The Twist – Chubby Checker The Hokey Pokey The Chicken Dance Hand Jive – Grease Soundtrack Everybody Have Fun – Wang Chung 1999 – Prince
És ne feledkezzünk meg a barátokról sem:
That's What Friends Are For – Dionne Warwick Friends – Michael W. Smith Friends in Low Places – Garth Brooks I'll Be There for You – Rembrandts
Ezen zenék mindegyike megalapozza a hangulatot az esküvőd legerotikusabb pillanatához ;)
Hot Legs - Rod Stewart The Stripper - David Rose The Pink Panther Theme Whoomp There It Is - Tag Team Legs – ZZ Top Mission Impossible Theme You Sexy Thing – Hot Chocolate You Can Leave Your Hat On – Joe Cocker Wild Thing – the Troggs Do You Think I'm Sexy – Rod Stewart
Egy férfit megajándékozni nem egyszerű dolog. Pedig a házasság folyamatában elkerülhetetlen. Gondoljuk csak a vőlegény legénybúcsújára vagy (külföldön szokás) a tanú „munkájának” köszönetére. Gyümölcskosárról már mindenki hallott, ezt kell csupán egy kicsit átalakítani.
Az a jó ajándék, amit használni is tud az ajándékozott. Tehát készíteni kell egy kosarat, ami a férfiak számára csupa hasznos dologgal van tele. A „kosarat” sem kell szó szerint venni, ők nem foglalkoznak annyira a külsőségekkel, lehet, hogy megteszi egy sima zacskó is (azért ne szemeteszsák legyen).
A hozzávalók:
Sör: minden mennyiségben, legalább 2-3 darab 6-os csomag, különböző márkákból.
Chips: a sörhöz mindenképp kell
Gumicsirke: miért ne? Sok mindenre lehet használni
Sportújság (hogy ne unatkozzon fogyasztás közben)
Szotyi
Mogyoró
Kuponok ingyen pizzára, filmkölcsönzésre stb.
Stb, stb: a sörkosárban a legjobb, hogy teljesen az egyénre szabható. Tégy bele mindent, amit szeret!
A Wedding Mappernevű szolgáltatás lehetővé teszi, hogy bejelöld az összeg fontos helyszínt az esküvőd napjára. Félsz attól, hogy a vendégeid eltévednek és emiatt késve érkeznek? Most már nem kell. Jelöld be a Google térképen az összes helyszínt (anyakönyvvezető, templom, étterem stb.) – minden helyszín külön kis azonosító ikont kap, utána pedig megoszthatod vagy kinyomtathatod az egyedi térképedet. A távolról érkező vendégek mindenképp értékelni fogják. A szolgáltatás ingyenes (ha a reklámokat el szeretnéd tüntetni róla, akkor 10 dollár körüli összeget kell fizetni).
Az alábbi példa jól mutatja, milyen hatásos tud lenni, ha tervezel (vagy terveztetsz) egy saját logót az esküvődre és azt mindenre rányomatod. Szép, egységes és elegáns.
A közösségi média (Facebook, Twitter, stb.) egyre jobban és gyorsabban furakszik be a mindennapi életünkbe. Mivel új dologról van szó, még nincs minden élethelyzetre megfelelő etikett a használatával kapcsolatban.
Az esküvő pont egy tökéletes példa erre. A legfontosabb pillanatokat mindenki szeretné megosztani az ismerősökkel. Különösen azokkal, akik személyesen nem tudnak megjelenni. Szakértők összeállították a legfontosabb pontokat azzal kapcsolatban, hogy mit illik és mit nem. Olvasd el őket és oszd meg véleményed vagy tapasztalatod.
1.Az esküvő előkészületei
A vendégeket célszerű online bemutatni egymásnak, hogy elkerüld a ciki helyzeteket és jobban tudjon a násznép két fele keveredni. Hozz létre egy külön csoportot a Facebookon a vendégeidnek! Így könnyen összebarátkozhatnak és Te is megoszthatod velük, hogy éppen hol tartasz a szervezésben, sőt kérhetsz tőlük tanácsokat is. Ne feledd az esküvő egy potenciális ismerkedési lehetőség is a szingli fiatalok számára. Lehet, hogy személyesen csak ott fognak találkozni, de előtte már felfigyelhetnek egymás profiljára és ki tudja.. talán jövőre már az ő esküvőjükre leszel hivatalos..
A csoport az esküvő után is nagyon hasznos lesz, hiszen innen be tudod majd gyűjteni az ismerősök által feltöltött fotókat, élményeket.
2. Légy offline a ceremónia alatt!
A ceremónia alatti Facebook és Twitter használat az, ami már átlépi a jó ízlés határát, még akkor is, ha az állapotfrissítésed az esküvőről szól. NEM! Az ceremónia egy meghitt, szent dolog, ahol semmi keresnivalója a közösségi médiának. Az egész nap rendelkezésre áll, oszd meg gondolataid előtte vagy utána. És ne feledd: a pár is vissza tudja nézni őket és az időpontból rájönnek, hogy mennyire megsértetted a pillanatot. A szertartás alatt figyelni és hallgatni kell.
3.Nevezz ki egy vezető posztolót!
Ha szeretnéd az esküvőd minden pillanatát állapotfrissítésben vagy 140 karakteres Tweetekben megörökíteni, akkor jelölj ki valakit, aki közösségi média guru és szívesen elvállalja a feladatot. Így minden momentum precízen lesz mentve, sokkal jobb és átláthatóbb, mintha minden vendég teleírja a saját vagy a Te üzenőfalad következetesség nélkül.
4.Állíts fel egy közösségi média központot!
Ha az esküvői helyszín egyik sarkában állítod fel a közösségi média központot, úgy szabadon posztolhatnak azok, akik már ebbe születtek bele és nem zavarja azokat sem, akiket ez teljesen hidegen hagy. Legyen egy laptop és egy projektor felszerelve, így mindenki olvashatja a legfrissebb bejegyzéseket. Ez a módszer virtuális vendégkönyvként is alkalmazható.
A fotókat is azonnal megoszthatják a vendégek A Facebookon vagy bármilyen fotómegosztó portálon (pl. Flickr). Ez természetesen nem helyettesíti a profi fotóst, de az eldobható kamerák korszakának ezzel mindenképp vége.
Talán nagy meglepetés lesz azoknak is, akiktől távol áll a modern technika, mivel így rögtön az esküvőn láthatnak fotókat a párról és a násznépről, ami azért néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt.
5.Élő hírfolyam a távoli rokonoknak
Attól, hogy egy távol élő rokon nem tud részt venni az esküvőn még nem jelenti azt hogy nem is kíváncsi rá. Hozz létre egy valós idejű hírfolyamot, melyen folyamatosan követhetik az eseményeket. Ha szeretnéd, ezt akár az egész világgal megoszthatod. Kinézetre ez pont olyan, mint a sportesemények közvetítése a hírportálokon vagy egy blog, ami néhány percenként frissül.
Ha elég gyors az internetkapcsolat a helyszínen, akkor akár elő videó közvetítés is megoldható (ezt érdemes egyeztetni a videóssal is – ha részéről nem megy, akkor egy fixen elhelyezett webkamera is megteszi).
6.Ne felejtsd el élvezni a pillanatot!
Facebook, Twitter, Iwiw ide vagy oda.. azért ez mégis csak az ESKÜVŐD! Élvezd! Kérj meg valakit, hogy kezelje a közösségi médiát, Te ne foglalkozz vele. Bár egy szép új hagyomány mégiscsak van (külföldön): amint véget ér a ceremónia a pár közösen átállítja a Facebook profilon az állapotot „házas”-ra. Szép nem? Csak egy projektor kell hozzá és egy laptop. Majdnem olyan, mint amikor egymás után aláírjátok az anyakönyvet.
1.Egyszerűség: az esküvő témája itt most maga a környezetvédelem lesz. Szinte minden esküvői terméknek van már ökobarát verziója, de alapvetően a egyszerűségre és a minimalizmusra kell törekedni. Így még pénzt is spórolhatsz.
2.Költségek csökkentése: Természetesen számos olyan dolog van, ami nélkül a nagy napon nem tudsz majd élni és nem is lehet ezeket kihagyni, sőt az ökobarát termékek általában drágábbak is a hagyományosnál. Ezeket mindenképp vedd figyelembe a költségvetés tervezésekor. Döntsd el, hogy az esküvőd mely részét szeretnéd környezetbaráttá tenni és ezekre szánj több pénzt (pl. étel, dekoráció stb.). Azt is írd össze, hogy miken fogsz spórolni azért, hogy ez megvalósuljon (pl. köszönetajándék).
3.Támogatás: Egyre több helyszín és szolgáltató válik környezetbaráttá, érdemes őket választani és ezzel támogatni is őket.
Részletek és konkrét ötletek
Meghívók:
1.Használj újrahasznosított papírt.
2.Az meghívót írd kézzel, így nem csak pénzt spórolsz, hanem megvéded a környezetet a festékpatron okozta szennyezéstől.
3.Tömöríts! A meghívó szövege férjen rá egy lapra és ne legyen fölösleges papírok (ragasztva vagy belehelyezve).
4.A „legzöldebb” megoldás: küldd el a meghívót e-mailben. Így nem kerül semmibe és olyan díszes lehet a design amilyet csak szeretnél.
Helyszín:
1.Okosan bérelj! Olyan helyszínt válassz az esküvődre, amely a befolyt összeget jó dologra tudja fordítani. Például múzeum, közösségi ház, galéria.
2.Szabadtéri helyszín: egy tópart vagy erdő tökéletes hátteret biztosít a zöld esküvőnek. De mindenképp tedd rendbe, ha vége a lagzinak!
3.Szintén jó választás, ha maga a helyszín is elkötelezett a környezetvédelem iránt (például spórol a vízzel és az árammal és nem pazarolja az élelmiszert).
Dekoráció:
1.Használj sok gyertyát! Ez nem csak energiatakarékos, hanem nagyon romantikus hangulatot biztosít egész estére.
2.Bambusz: a bambusz a leginkább fenntartható anyag és nagyon modern hatást kelt. Jó hír, hogy egyre több helyen beszerezhető a köszönetajándéknak is használható szerencsebambusz.
Virágok:
1.Használj mindent többször. A szertartáshoz használt virágkompozíciókat vidd be a terembe, ott is nagyon jól fognak mutatni, így nem kell két asztaldíszt rendelni. (A G&O dekoráció így csinálja!)
2. Vásárolj bio virágokat helyi termesztőktől. Így a virágot nem kell messziről szállítani, tehát kevesebb kipufogógáz kerül a levegőbe.
3.Nagy pazarlás a virágdekorációt csak egyszer felhasználni. A templomban kérdezzétek meg, kiknek lesz még esküvője ugyanazon a napon és dobjátok össze közösen a pénzt.
4.Cserepes virágok az asztalon: a vendégek nagyon fognak örülni neki, hiszen így elültethetik őket a kertjükben és még sokáig gyönyörködhetnek benne.
Menü:
1.Figyelj arra, hogy amit csak lehet, azt bio alapanyagokból készítsék.
2.Az alapanyagok lehetőleg helyben termesztettek legyenek. Ezt legegyszerűbben egy jó hagyományos falusi lagzinál lehet megoldani.
3.És mi lesz a maradékkal? Ne maradjon ott semmi. Csomagolj a vendégeknek is, de ha olyan sok megmarad, hogy már nem tudsz vele mit kezdeni, akkor ajánld fel valamelyik jótékonysági szervezetnek.
Utazás:
1.A helyszínek lehetőleg minél közelebb legyen egymáshoz. Ha ez mégsem megoldható, akkor próbáljon a násznép együtt mozogni bérelt busszal, hogy spóroljanak az üzemanyagon.
2.Vonulj! Ha a helyszínek elérhető közelségben vannak gyalog is, akkor vonulj együtt a násznéppel.
3.Légy kreatív! Ha valamilyen zöld hobbitok van, akkor használjátok azt az esküvőn is: lovaglás, kerékpározás, segway, stb.
Egyéb ötletek:
Az esküvők ökológiai lábnyoma hatalmas. Csak a vendégek utaztatása rengeteg üzemanyagot emészt fel. Külföldön az igazán zöld menyasszonyok a kiszámított lábnyom alapján pénzt adományoznak faültetésre vagy egyéb környezetbarát tevékenységre.